mandag 8. mars 2010

Drager i mange Farger





Dette er en oppgave vi skal gjøre i Design og Arkitektur. Det er å designe putetrekk til de fire stolene vi har laget. Jeg valgte å ha tema drage. Vi skulle først bestemme os for en fargekombinasjon vi likte selv. Det er den sorte og hvite dragen. Så skulle vi lage det samme, men i andre farger. Først en med varme farger(rød og gul drage), så en i kalde farger(blå og grønn drage). til slutt skulle vi lage en med kvalitetskontrast(den grønne).
Teknikken jeg brukte for å lage dragene var med oljepastell- kritt. først tegnet jeg ett lag med ( i nesten alle tilfeller) sort. Så tegnet jeg med de ønskede fargen oppå der. Det tar tid å få overflaten lys og fin. Deretter skrapte jeg vekk det øverste laget med farge, slik at jeg formet dragen. Til slutt farget jeg dragens man med en tredje farge. For at alle skulle bli nøyaktig like, tok jeg den første tegningen oppå den neste, og fulgte linjene på den med det jeg skrapte med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar