søndag 31. oktober 2010

Lino-oppgave






Dette var en oppgave jeg hadde i trykk og foto. vi skulle lage linosnitt av noe vi skulle velge selv. Dette ble mine produkt. For å lage et slikt bilde skjærer man først ut selve bildet på en linoplate. Det er vanskeligere enn det høres ut, siden bildet blir speilvendt når man trykker det på papir. Dessuten blir det det omvendte av å tegne, ettersom man skal skjære ut det som skal bli hvitt. Heldigvis gjorde jeg ikke feil. Når man er ferdig med utskjæringen, legger man på sværte i den fargen man vil ha, trykker det over på papir, og voala: et ferdig trykk. Det var gøy å lage, og artig å prøve noe nytt.

3 kommentarer:

  1. Åh, så stilig:D En sånn kunne jeg tenkt meg å ha på veggen min.

    xxxxx

    SvarSlett
  2. Læcket! Vældigt mycket Emma i de bilderna! Kram mamma och Viola

    SvarSlett